• وبلاگ : نبض شعر
  • يادداشت : تا نگهبانان ابــرو دستشان بر خنجــر است...
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محسن 
    لطفا در انتخاب اشعاري که با اعتقادات مردم بازي مي کنن خودداري کنيد چه معني داره اين همه مبالغه و غلو ديگه از حد گذشته
    پاسخ

    آدم هايي مثل شما خطر بزرگي براي اسلام و مسلمانانن...شمايي که کج فهمي و خشک اعتقادي بلاي جونتون شده!...لطفا با تفکر اصلاح شده وارد شويد...شما درد دين نداريد بلکه دين درد داريد!
    وااااااااااااااي فوق العاده بود احسنت عااااااااااااااااااااااااااالي بود خيلي ازش خوشم اومد
    پاسخ

    متشکرم...سربلند باشيد
    + مهدي ياوران 
    دوست عزيز، اون بيت شعر رو به عنوان مثال آوردم و منظورم اين نبودکه تمام ابيات شاعرش رو قبول دارم!!! درثاني اون شبان کلام الهي رو استفاده نمي کرد براي بيان احساسات خودش،ثالثا در اين دنياي اطلاعات کو شبان؟! شبان جايي مصداق داره که اصلا دسترسي به اطلاعات نداشته و نداره نه مخاطبين دنياي مجازي! در کل اميدوارم مطالبي که در فضاي مجازي يا هرجاي ديگه براي مخاطبين ميگذاريم باعث هدايت شون بشه و خداي نکرده کوچکترين اثر منفي نگذاره.درپناه خدا
    پاسخ

    اولا من پيشنهاد مي کنم شما لطفي در حق بنده ي حقير بفرماييد و يک بار ديگر شعر را مطالعه کنيد شايد متوجه منظور بنده شديد...دوما شما مي فرماييد در دنياي اطلاعات شباني وجود ندارد...پس بهتر است باز هم دقت فرماييد و نيم نگاهي به اطراف خويش بندازيد تا ببينيد که شبان بودن به اطلاعات و دنيايش هيچ بسته و وابسته نيست!!در اطراف ما انسان هايي حضور دارند که آن شبان در مقابلشان عارف است...هر چند مدارک اطلاعاتي هم داشته باشند! و در آخر به خدمتتان بايد عرض کنم حضرت آقا(حفظه الله) فرمودند در مباحث فرهنگي با تبر به جنگش نرويد...فرهنگ را لايه برداري لازم است...اين وبلاگ در دست نويسندگاني ست که خدارو صد هزار مرتبه شکر نسبت به مسائل جامعه ي خويش آگاه هستند....ما بايد به دنبال جاذبه اي باشيم که اگر منکري در آن بود با جذب خودمان معروفش کنيم!...وظيفه ي بنده و امثال بنده اين چنين است که در اين وبلاگ که بالغ بر 3000 بازديد روزانه دارد از تمام سلايق حمايت کنيم تا همگان را در اينجا مجتمع سازيم...مانند رنگين کمان نشات گرفته از باران که تمام رنگ ها در کنار هم باعث زيبايي اش مي شود!متشکرم....يا علي
    + آرام 

    رنگ چشمت بهتريــن برهان اثبات خداست

    «قل هو الله احد» گويد هر آن کس کافـَر است


    به نظر من اين همه بحث وطول و تفصيل نداره م اين بيت

    استباطم اينه که ميگه اگه رنگ چشماي تورو هرکي ببينه حتي کافر هم که باشه به خالق اين زيبايي و يکتايي او اعتراف ميکنه

    پاسخ

    سلام...ممنونم...برداشت بنده نيز همين بوده...متشکرم
    درسته که مخلوقات ما رو به سمت خداوند متعال هدايت ميکنند. به قول شاعر:
    باور مکن که صورت او عقل من ببرد
    عقل من آن ببرد که صورت نگار اوست
    اما بايد به ادبيات و کلمات مون هم دقت کنيم.
    فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره! ذره يعني لحظه لحظه زمان مون،تک تک کلمات مون. يعني هم ظاهر و هم باطن کلام مون. درثاني اين مستقيما کلام خداست رعايت ادب در مورد کلام خدا لازمه، درسته؟!
    پاسخ

    قول شاعري که فرموديد رو در جايي هم مجنون لب از لب مي شکفد و مي گويد:تو پنداري که من ليلي پرستم....من آن ليلاي ليلي را پرستم....اما فراموشمون نشه اينان تماما دو مبحث جدا از هم هستند...!!من احساس مي کنم ما داريم بعضي از مباحث رو با هم و کنار هم مي گزاريم در شرايطي که سنگ و شيشه هستند....حکايت درست به مثال هماني ست که براي موسي و آن شبان اتفاق افتاد...تو براي وصل کردن آمدي...ني براي فصل کردن آمدي!...هرکس به طريقي با خداي خودش ارتباط دارد و دوست دار اوست...به نظر بنده بي ادبي صورت نگرفته فقط شايد قدري شاعرانه شدنش بر عرفاني شدنش فائق آمده است که آن هم بي ادبي نامش نيست...!!من هيچگاه از نگاه شاعر قضاوت نمي کنم اما برداشت خودم رو خدمتتون عرضه مي دارم!
    سلام رفيق!
    اگر خدا ازتون سوال کنه که معناي اين جمله يعني چي؟ و چه سنخيتي با اعتقاداتت داره چي ميگي؟
    «قل هو الله احد» گويد هر آن کس کافـَر است
    پاسخ

    سلام رفيق...ما بهتره به ديد ظاهر به مسائل اطرافمون نگاه نکنيم....شما در 2 بيت اول اين شعر فقط يک معنا مي توني جست و جو کني و اون چيزي نيست جز "فتبارک الله احسن الخالقين" من شعر رو براتون ترجمه مي کنم:يعني اين همه زيبايي فقط کار خداوند خالق بشر است و اگر کافري اين همه زيبايي را ببيند چيزي جز ايمان به خداوند ثمره اش نخواهد بود....اگر چيزي جز اين است بفرماييد در خدمتم رفيق!